Hvor køber jeg firkantjern?

Jeg søger 4mm firkantjern. jeg skal brugee cirka 200mm men kan kun finde 1500mm  på https://www.slojd-detaljer.dk/sortiment/trae-metalslojd/ror-staenger/stal/stalfirkant-2700

er der ikke et mere tilgængeligt sted der ikke kræver at jeg handler for 200+ kroner og tager 100.- i forsendelse...


Bauhaus lader til kun at have 12mm på lager... jeg kan finde det online andre steder. Nogen forslag?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske kan disse hjælpe.

https://www.jernpladsen.dk

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg ville prøve lokale skrothandlere, eller smede/maskinværksteder.
Hvis du tænker lidt over det, så er det klart at de fleste (hvis ikke alle) internet handlende ikke vil sælge mindre end en hel længde, da de jo med stor sandsynlighed ikke kan sælge resten, eller ender en stump som ingen vil have, og fortjenesten ligger jo i en lille del at den samlede længe, hvis du regner sådan på det.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Mit problem er ikke længen. jeg køber gerne 1500mm men at jeg skulle handle for 200,- (og derudover 100,- i fragt  = 300,- for at få en vare til 50,- Jeg havde ikke tænkt på skrothandlere. tak for tippet

Ebay kunne være en mulighed, her kan du købe 4mm firkantstål i 300 mm længde for omkring 80 kr incl fragt, fra England. Link Ebay

Nu ved jeg ikke hvor lange stykke, og hvor nøjagtig de 4mm skal være, men jeg hat ofte brugt blanke firkantede søm.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg skal bruge det til at sætte en dobbelt vrider op på en dør. Jeg fandt 6mm i bauhaus (de skrev kun 12mm på deres hjemmeside) og prøver at file det ned til 4mm selv...

Annonce

Har du prøvet ved en låsesmed?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det jeg har behov for er en vrider på begge sider. Her er min midlertidige løsning med et m3 gevind i skruesiden og en træklods til at dreje. 


Alle dem jeg har fundet har et skruehoved I den ene ende. Jeg har overvejet om det er en reel skrue, men den gik ikke fra hinanden da jeg borede den ud til gevindet. Min plan er blot at stikke firkantjernet i midten og montere to videre frem for "skrueenden" 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis