Er det her et godt fald til brusenichen?

Sov overskriften lyder, er det her så et godt nok fald til en bruseniche? 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan vi ikke se. Du må fortælle hvad faldet er over en given længde. 1 meter etc.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Josefine 

Det virker lidt tidligt i processen at begynde at lave fald. Dit underlag skal vel først støbes i selvnivelerende gulv spartel?, herpå afrettes det, så membran og fliser. 


Det er på nuværende tidspunkt meget sparsomme informationer du kommer med. 


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hej. 

Der skal min være fald på 1,5 cm pr meter i bruseområdet. Men du er nødt til at komme med mere info. 



Mvh. Christian M
 

Er det ikke det samme, om faldet er over 10 cm eller 2 meter, hvis det er konstant og falder som vaterpasset viser? :-)For jeg har faldet i cm, og det er fint ift hvad der siges pr meter. Så det er mest på vaterpasset jeg tænker på. 

Og vi støber gulvet direkte oven på plader og slanger som kan ses på billedet. Det er et uponor minitec system, og der er støbt gulv rundt om brusenichen allerede. Så nu er det kun faldet der mangler. Der skal da først vådrumssikres og fliser på efter faldet er lavet. 

Men hvordan skal vi vide hvad dit vaterpas viser? 

Det er meget lettere at du klodser det op så den viser helt vandret, og måler højden på din opklodsning. 

Hvis du har 1,5cm klods pr. Meter vaterpas, giver det 1,5%


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hvis eksempelvis faldet skal være på en længde a 2 meter, så tager du en 2 meter vaterpas og lægger ned, klodser op nederst i faldet, således at vaterpasset er vandret. Derefter måler du. Så skal der i dette tilfælde være 3 cm opklodsning ved vandret vaterpas. 


Hvor langt er bruseområdet? 


Mvh. Christian M
 

Jeg har lagt et billede op af vaterpasset? Kan i ikke se det? 

Vi kan ikke aflæse absolutte værdier i Si enheder ud fra et billede af en libelle.

Når vi snakker fald arbejdes der jo netop i %, ud fra et fald i cm/m. 

Opskriften for kontrol af fald er nævnt et par gange herover. 


Elektronikteknikeren

Det der går galt er at du tror at vater pas libelle er ens fra den ene til den anden. Jeg bruger nogen gange en meget præcis type ( maskin vaterpas ). Der forsvinder libellen helt ud i siden ved blot 0,5 mm under den ene ende. 

Mn selv ved almindelige typer er det meget forskeligt hvor meget libellen giver sig pr. mm fald.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

I hvilken side er afløbet ? ...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også