Fluer i stuen på 4.sal

Jeg bor midt i København i en lejlighed på 4.sal. Jeg flyttede ind i 2007, og siden da har jeg hver sommer været generet af rigtig mange fluer, når jeg har åbne vinduer i stuen. De flyver kun omkring min loftslampe - som regel en 15-20 stk. Jeg har forsøgt mig med fluepapir, men det virker ikke rigtigt, og selvom jeg gør mig meget umage med ikke at have mad eller anden i stuen, så summer de lystigt omkring fra ca.april-oktober måned, så snart jeg åbner vinduerne. 

Jeg har talt med min nabo, men de oplever ikke samme problem - og hvis det var fordi der lå en død due i tagrenden, så tænker jeg også, at den forlængst ville være et skelet.

Jeg kan selvfølgelig gå i gang med fluesmækker, men umiddelbart vil jeg hellere problemet til livs.

PS

Jeg har skiftet loftslampe 3 gange, dog sker det samme.


Jeg bor midt i København i en lejlighed på 4.sal.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er helt “almindelige” sorte mellwmstørrelse fluer - de hurtige

Vi bor på landet hvor der er en del fluer. Min erfaring er at fluer ofte bliver tiltrukket af fluelort. Sjovt nok er flueklatterne ofte samlet. Hvis lampe og loft blev grundigt rengjort kunne det måske afhjælpe problemet lidt. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Her er et foto af en af banditterne   og keg har rengjort lampe og loft grundigt, men de summer stadig rundt

Jeg sagde et SKAPT billede.   Det er jo bare en Gemeine Stubenfliege   

De lægger æg i rådnende plantedele eller ådsler. Er der duereder på gesimser eller lignende steder?

Normalt er det landbruget der er plaget af bæsterne Er køkkenaffaldet forsvarlig opbevaret, eller er der fri adgang til skraldespandene?

Ud over at spærre adgang til klækkestederne, er en arsenal af Fligenklappe effektivt, men træls.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis