Fluer i stuen på 4.sal

Jeg bor midt i København i en lejlighed på 4.sal. Jeg flyttede ind i 2007, og siden da har jeg hver sommer været generet af rigtig mange fluer, når jeg har åbne vinduer i stuen. De flyver kun omkring min loftslampe - som regel en 15-20 stk. Jeg har forsøgt mig med fluepapir, men det virker ikke rigtigt, og selvom jeg gør mig meget umage med ikke at have mad eller anden i stuen, så summer de lystigt omkring fra ca.april-oktober måned, så snart jeg åbner vinduerne. 

Jeg har talt med min nabo, men de oplever ikke samme problem - og hvis det var fordi der lå en død due i tagrenden, så tænker jeg også, at den forlængst ville være et skelet.

Jeg kan selvfølgelig gå i gang med fluesmækker, men umiddelbart vil jeg hellere problemet til livs.

PS

Jeg har skiftet loftslampe 3 gange, dog sker det samme.


15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har førhen haft udfordringer med myg der kom ind af sovevær. vinduet. Jeg løste plagen med en elektrisk uv-lampe der med sit blå lys lokker kræene direkte i den elektriske stol.   

Ps. Jeg tænker den osse må kunne anvendes til fluer.

Pæren er tjekket - de summer også om dagen når lampen er slukket

Jeg tænker også på, hvor de dog kommer fra? Jeg bor på Nørrebro, langt fra dyr, vand og natur???

Frank Chr. skrev den 09-08-2019 23:43:02

Måske kommer fluerne fra byens affald, eller en nabo der har ligget død et stykke tid. Er det almindelige stuefluer?


Død nabo siden år 2007?

 


Mvh. Christian M
 

Min nabo er i live og har det heldigvis godt. Og nej, der ligger ikke affald i gaderne (??)😉

Christian M skrev den 10-08-2019 00:42:04


Død nabo siden år 2007?

 

Jeg taler ikke om den samme døde nabo, der er jo som regel en kontinuerlig udskiftning af naboer, efterhånden som de falder fra. Man har jo hørt om afdøde der har ligget i sin lejlighed i lang tid inden de tilfældigvis er fundet - det var osse bare et forslag. 

Et eller andet mystisk må jo tiltrække en bestand af fluer lige netop der.     

Det er godt nok svært at svare på, hvorfor du har så mange fluer.

Jeg bøvlede selv med det (i mindre grad) tilbage i en lejlighed i 2015, og der satte jeg noget fluepapir på en lampeledning, hvor fluerne altid satte sig. Det var virkelig effektiv.

Det bidrager dog ikke med noget som helst til det overordnede spørgsmål. Du kan evt. tage fat i en skadedyrsbekæmper - også selvom at det måske lige koster en 500-mand. Det bliver du glad for :-)


Tusinde tak for at I deler ud af al jeres viden - det betyder virkelig. Jeg deler mine have- og husprojekter på www.lonnebo.dk og YouTube hvis du skulle være interesseret i at følge med.

Hvis du kunne artsbestemmer fluerne vil du nok være nærmere en løsning.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis