Fræsning af ledning i væg (gasbeton)

Hejsa


Jeg skal i gang med lave noget ved vores vægge i stuen og vil i den omgang have fræst et netværks kabel ind i væggen. er der nogen problemer med det? 


Enten et tomrør ind i væggen eller bare netværks kabel direkte ind i vægge og så dække det til med micro cement bagefter.


Mvh Kenn

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, du kan fint mure kablet ind i væggen. Selv ville jeg mure et rør ind og afslutte i en dåse, så kablet kan afsluttes pænt.


fase

Det er rigtigt, at du fjerner styrke i væggen, men 0,7 mm gør ikke noget. Du mener nok 0,7 cm, og hvis du kan nøjes med det, så...?

Og næste gang på den anden side af væggen? Og så kommer der en ny beboer, som intet kender til de foregående vandrette snit og laver flere, -og pludselig?

Vær forsigtig


Venlig hilsen
Knud

Hej,

Du kan sagtens fræse en ledning ind i væggen. Det er jo nok allerede gjort over med ledninger til stikkontakt mv.

Du skal nok skære væggen halvt igennem ingen det bliver et strukturelt problem..

Man køber netværks stikdåser som monteres i indmurings dåser. Disse samles med almindelig værktøj Skævbider og vandpumpetang. Så kan man tilslutte med købt patch kabel. 

Hvis gasbeton vægge skulle svækkes til et farlig stade, så ville mange tusinde huse være faldet sammen. Der er fræset mange km. 16 og 20 mm rør ind i den type skille vægge.   



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du vil gøre arbejdet ordentligt ligger netværkskabel i rør. Så er det altid muligt at skifte til ny kabel standard

1000 Tak for svarene. Jeg har også overvejet at fræse et tomrør ind i væggen, så jeg er lidt fremtids sikret. som et par af jer skriver.

Hvis jeg nu fræser sådan et tomrør ind i væggen lodret og så direkte op på loftet og så trække dem rundt derfra? Så fræse en lodret rille på ca 1.7/1.8 cm. Er det ikke den bedste løsning ?


Mvh Kenn

Du skal op på en dybde og bredde på lidt mere end 20 mm. Der skal være plads i både bredde og dybde til at mure rillen til igen. Huset falder ikke sammen af den grund.


fase
Tak for svarene :) rigtig god dag
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis