Troldtekt spots

Hejsa


Jeg skal have sat Troldtekt loft op i vores stue og vil i den anledning gerne have opsat nogle spots også. Nogen gode råd i forhold til valg og spots og forberedelse til at elektrikkeren kan komme til og montere selve spots?

loftet på nuværende tidspunkt er ren gasbeton - så noget forskalling op og så troldteken monteres.

1: Hvor store skal spots være i højde?

2: Jeg jeg nøjes med at trække en ledning, og så ned i løkker i de huller jeg laver i troldtekten? 


mvh kenn

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Helt fint med løkker, eller tapeknude, der hvor kablet skal klippes :-) Angående spots, så vil jeg vælge nogle som ikke er for dybe, tænker omkring 40mm i dybde. Personligt i troldtekt vil jeg vælge spots med skruespænd istedet for fjeder.

Du skal ikke bore huller i troldtek før du har bestemt dig for spots. Det er på det nærmeste umulig at bore et hul større hvor der er hul i forvejen. Og netop i den type loft skal hullet passe meget omhyggelig ellers kan man se op ved kanten. Skal dit troldtek op med synlige skruer ville jeg måske undlade at trække kabler, hvis det er mulig at fiske en stump kabel imellem spots. Det er ret let at tage en plade ned og så skubbe en elektriker rør hen til næste hul hvor han så skubber kablet i og trækker tilbage. Er´det med skjult ophængs skinner så skal der trækkes kabel som afsluttes med en sløjfe over loftet, så man kan fiske det frem når hullet er der.

Jeg har lige sat 20-25 stk op af denne slags LINK de er velegnet til troldtek har gode lys egenskaber og lav bygge højde.

Jeg har i øvrigt aldrig set gasbeton loft, Så den konstruktion kommer som en nyhed for mig. 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Min fejl ev Elmand, der er naturligvis bare alm forskalling som loft (dampspær og isolering over det).

Tak for svaret :)
Du skal vælge nogle spots med skruespænd og ikke med fjedre - eller begge dele og så fjerne fjedrene 

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis