Revner i indendørs mure

Hej herinde -

Håber på lidt sparring 🤞🏻Jeg har nogle dybe revner i min mur - de er flere steder. 

De er ofte tæt på lysning/vindueskarmen - og da jeg har pillet vindues kammen af og tapet så er jeg kommet i tvivl - har købt lim og skulle til at bore huller så jeg kunne skyde lim ind- som jeg har læst på en anden tråd i dette forum kunne være en løsning. 

Min tvivl er kommet da revnen ser ud til at starter oppe ved loft udtrækket og så på tværs over væg, vindues kam og ned til en stik kontakt - derfor kan der ligge et el kabel derinde - eller ville i skyde lim der ind ? 

Har lige lagt et billede op at det 😉

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Forstår ikke helt hvad det er du spørger om, limen ødelægger jo ikke kablet hvis der skulle ligge et der inde, men du kan jo tage en mejsel og forsigtigt hugge dig ind og se om der skulle ligge et kabel og så kan du bore nogle huller så limen kan komme ordentlig ind. 

Det ligner ikke sætningsrevner, så jeg ville ikke være så bekymret. Kender ikke til lim i murværk men jeg ville nok bare pudse det eller spartle, alt efter hvor brede revnerne er.

tak perhans for dit svar - jeg er i tvivl om jeg kommer til at lime el kanel til - så det var mit spørgsmål- jeg er i fuld gang med hammer og mejsel - må se hvad der kommer - jeg havde også først at tænkt at spartel - pudse det - men vil gerne undgå at det kommer igen - er igang med at renoverer hele huset 😉

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Er det ik ligegyldigt om du kommer til at lime eller mørtle kablet? 


Mvh. Christian M
 

Du skal ikke være bange for at ødelægge kablet hvad enten du kommer lim, mørtel eller spartelamasse i revnerne. Det eneste du skal sikre dig er at du ikke kommer til at bore ind i et kabel.

Tak - jo det har i ret i - tak for sparringen 👍🏻

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også