Glasvæg til bruseniche

Jeg er ved at renovere badeværelse, og jeg vil gerne have en lækker bruseniche. Der skal være en glasvæg, på ca 80x200 som er fastmonteret i gulv og på væggen. Jeg har set man kan købe en færdig glasvæg med beslag og det hele. Men for det første er de væg- og gulv-beslag ikke ret pæne, og for det andet, så skal der som regel også monteres en stang i toppen også, hvilket heller ikke er pænt. 

Jeg har til gengæld også set flere steder, fx på hoteller, hvor de har en tykkere glasvæg "stående" kun monteret i væggen. Så mit spørgsmål er, hvor tyk skal sådan en glasvæg være for at den kan stå frit, uden at risiko for at blive smadret hvis man læner sig op ad den. Vil fx 12 mm være nok??

Og næste spørgsmål er hvordan den monteres? Jeg tænker egentlig bare at lave en rille i betongulvet og væggen, og så lime den fast med en god to-komponent lim. Hvad tænker i? 

Hilsen Søren

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har noget lign. dog er den ikke 80cm. Den sidder i en alu-skinne, som vel ca. stikker ½-1cm ud. Jeg kan tage et billede, hvis interesseret. Den har alm. tykkelse, jeg tror 6mm måske?


edit: den er kun 40cm, det er døren som er den brede jo, tænker jeg nu.

Du kan få speciallavet glas som går fra gulv til loft (næsten), så du stiller glasset i en spinkel skinne på gulvet limet fast, en spinkel skinne på mur (evt i en rille) og så en glasholder i loftet til at holde i skak yderst.

Lige som på dette foto med en lidt større glasvæg:

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Prøv at kontakte Hørsholm Glarmester Aps, Usserød Kongevej 12, 2970 Hørsholm.

Henning har med garanti hvad du søger, ellers kan han skaffe det rimeligt hurtigt til en fornuftig pris. 

Det bedste er at dukke op i butikken og få en snak med ham eller hans kone. Du kan eventuelt aftale på forhånd på 40 76 15 95. 

Hils fra Posten, så ved han hvad det drejer sig om.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hr Schmidt skrev den 08-08-2019 16:38:57

Jeg har noget lign. dog er den ikke 80cm. Den sidder i en alu-skinne, som vel ca. stikker ½-1cm ud. Jeg kan tage et billede, hvis interesseret. Den har alm. tykkelse, jeg tror 6mm måske?


edit: den er kun 40cm, det er døren som er den brede jo, tænker jeg nu.

 Er den fastgjort i toppen? Hvad er alm. tykkelse? 

Annonce
Jef har lige søgt mig frem til tråden. Ee ved at skulle installere en glasvæg på et ældre badeværelse. Er ikke for vild med tanken om at bore ned i gulvet for at montere profilen. Vil det være ok at lime den gulv profil. Tænker noget stærkt fugelim ala sikaflex 112 crystal clear. Det skulle være ret holdbar.

? Håber i har et svar og erfaring  på den :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis