Stropper til nedsænkning af loft

Hej Alle sammen,

Jeg har et værelse jeg gerne vil have nedsænket loftet i til montering af spotlys.

Knauf har en god vejledning til montering af stålskelettet, dog kan jeg ikke læse noget konkret om hvilket stropper der skal bruges. De vejleder en til at købe stålbånd til opgaven, som jeg forstår, bruges til kortkantsamlingerne - mit spørgsmål lyder, om stålbåndet også bruges som stropper og er det stærk nok til at holde vægten?

På forhånd tak :)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man plejer at anvende denne type:

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hvordan skal sættes op? Ligner umiddelbart den skal sættes op i en krog..

Den viste krog er til dæmpa lofts system. Der bores kroge op i gammel loft og så hænges et gitter af T stålskinner op. Deri lægges rockfon dæmpaloft. lamper m.m. Deter meget brugt i kontorer.

Når man nedsænker i private huse bruges oftest forskallings brædder, regler eller lign. Enten bare på kant hvis højden passer eller også nogle stumper der er savet til i længde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

De billeder jeg har kunne finde bliver der anvendt metal stropper. Hvor køber jeg sådan nogle?

BUMP
Annonce
Det er nedstående stropper jeg skal bruge. Hvor kan jeg købe dem eller nogen herinde som jeg kan købe det fra da byggemarkeder åbenbart ikke sælger det
Prøv at se på vedhæftet Paslode Patent- og hulbånd. De kan købes hos næsten enhver tømmerhandel.

Patentbånd, 17x0,8, med bæreevne 190 Kg ( 1,91 KN) eller
Hulbånd, 20x1,5, med bæreevne 445 Kg ( 4,45 KN)

Går ud fra at du ikke skal have "elefanter" gående oven på det nedsænkede loft. 
Stort tak herfra 👌🏽 det kommer til at fungere helt fint med patentbånd
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis