Hjælp til at identificere massiv trægulv

Hej alle LDS'ere

Min kæreste og jeg har købt et hus fra 1972 med Junckers to-stavs massiv parket over det hele - undtagen køkkenet. Vi får nyt køkken, og vi vil i den sammenhæng gerne installere tilsvarende gulve. Problemet er, at jeg simpelthen ikke kan vurdere hvilket gulv det eksisterende er for noget. Kan i hjælpe mig med at identificere det? Se billede. På billedet kan en nuanceforskel ses, da der har stået et indbygget skab på det sted. 

På forhånd tak

Nikolai

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er eg


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Mange tak for jeres hurtige svar!

Jeg er blevet tilbudt noget brugt Junckers trægulv og har fået et par brædder med hjem til sammenligning. Hvad træsort er de? Se billede. På det ene billede ligger de to brædder for sig selv, og jeg har slebet toppen på det ene bræt. Det andet billeder ligger det ene bræt ovenpå det gulv, som i har identificeret som værende egetræ. 

Kan i fortælle mig om det er samme træ, eller om det er noget andet?

På forhånd tak

Nikolai

Det gulv har aldrig været eg. Der er helt tydeligt ASK.

Den prøve du har slebet på er fra det "nye"? Det ligner umidelbart også ask, men ta' og slib lakken væk på et stykke eksisterende og et stykke nyt, og læg dem sammen.

Mange tak GDS-manden!

For en ekstra sikkerheds skyld tog jeg kontakt til Junckers. De giver dig absolut medhold i, at gulvet er ask. Både det eksisterende og det "nye". 

Vh Nikolai

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis