Blænde en dør


Hjælp!

Det er mit første hus 🏠 og jeg skal have blændet døren, hvordan gør jeg og hvad skal jeg bruge?


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal have dørkarmen ud. Hvis det ikke skal bruges igen, kan du save det i nogle stykker. Derefter murer du hullet efter med samme materiale som vægge oprindelig er lavet af. og pudser eller spartler væggen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Elmand, hvis det er Ciporex, skal spørgeren så have gulvet op i åbningen?


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Dørkarmen er væk. Er det bare leca blokke og mørtel eller noget lim? 

Kan jeg skrue nogen vinkelbeslag på i kanten rundt? Skal de ligges forbandt?


H+H laver letbeton elementer i forskellige mål. Mon ikke to stk kan fylde hullet ud. Du bruger blot den dertil hørende lim og bølgeplader som lås. Men skal de stå på gulvet er det lidt problematisk, da trægulve flytter sig og lyden kan passere.


 

Jeg havde ikke set at gulvet er gennemgående. Det skal saves igennem så Leca blokke kommer til at stå på den beton som sikkert er under trægulv.

Du bruger bare bakkemørtel med cement forhold ca. 12 : 1. De er ikke nemt at hugge det ud så det står i forbandt. Du kan banke en stor søm ind i den eksisterende mur i begge sider for hver skifte. 

Når du har sat 1. række er der en rest som du har savet af for at tilpasse længden. Denne stump begynder du med i 2. række o.s.v. På den måde får din nye mur en eller anden forbandt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også