Hjælp til gulvvarmestyring og ventilationsanlæg

Mojn.

Jeg har købt et hus med gulvvarme i hele hytten, dog er der ingen styring monteret. 

I forbindelse med at vi skal renovere huset tænker jeg at installere et ventilationsanlæg for at få et bedre indeklima og spare på varmeudgifterne. 

1. Ville det være en fordel at købe Danfoss gulvvarmestyring og aggregat for at koble dem sammen styringsmæssigt, eller er det spild af penge? og findes der andre mærker som kan forbindes?

2. Kan det betale sig at montere en varmeflade, hvis huset har solceller?


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der ikke et vejrkompenseringsanlæg der sidder og regulerer fremløbet til din blandesløjfe?

Grillbill85 skrev den 07-08-2019 15:11:38

Er der ikke et vejrkompenseringsanlæg der sidder og regulerer fremløbet til din blandesløjfe?

Umiddelbart nej. Alle ventiler indstilles manuelt. Derfor vil jeg gerne have en styring på, som kan arbejde sammen med det kommende ventilationsanlæg.

få dit gulvvarmesystem hydraulisk indreguleret og kør med en udetemperaturkompensation som du løbende optimerer.

Forvarmeflade i ventilation er en god ide. Så går dit ventilationsaggregat ikke i bypass eller stopper for at frostbeskytte varmegenvindingen.

Forvarmefladen kan også virke som den hurtige regulator for rumtemperatur.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis