Blænde terrassedør

Hej LDS,

Syntes selv jeg kan lave en del mindre ting selv og derfor skal jeg ud i et lille projekt med min terrassedør, da den skal flyttes.

Når jeg fjerner sådan en dør, hvad skal der så bygges op i?

Hvis det var inde, så ville jeg bygge i gips - men her tænker jeg fugt og kulde.

Er jeg ude i vådrumsgips, rockwool i midten og dampspær på indersiden.

Yderside vil herefter beklædes med træ og inderside bliver skjult af nyt køkken.

Håber I kan komme med en lille guide eller et godt råd :-)

Har desværre kun dette standard foto, da bolig først overtages om et par mdr.

God dag

MVH Johnny


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilke materialer er inder- og ydervæg lavet af? Det giver de færreste problemer med hensyn til revner i maling og tapet ved et bruge de samme materialer, som væggene er lavet af. For øvrigt skal du have lavet den udendørs stikkontakt lovlig ved at skrue stikkontakten løs og flytte underlaget, så kablet kommer ind i bunden og montere stikkontakten igen. Så overholder du reglen om, at der skal være min. 50 mm. ned til "gulvet".


fase
S. Fabrin skrev den 07-08-2019 11:57:35

Hvilke materialer er inder- og ydervæg lavet af? Det giver de færreste problemer med hensyn til revner i maling og tapet ved et bruge de samme materialer, som væggene er lavet af. For øvrigt skal du have lavet den udendørs stikkontakt lovlig ved at skrue stikkontakten løs og flytte underlaget, så kablet kommer ind i bunden og montere stikkontakten igen. Så overholder du reglen om, at der skal være min. 50 mm. ned til "gulvet".

 

Hej Fabrin,

Bygning er mursten, men ud fra væg på begge sider bliver gemt bag andre materialer, så betyder det ikke så meget for mig - men ville feks ikke bygge i gips, da jeg ville være bange for fugt. 

For at holde prisen nede og jeg ikke selv kan murer op, så var min tanke at finde bedst mulige materiale til opgaven, nu det bliver gør-det-selv.

Ja der skal også fixes lidt strøm der og der, men tak for info :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også