Golf 3

Jeg har en golf 3 2,0 stationcar fra 1996 der driller. 

Den vil ik starte og i displayet hvor km tallene er viser den en fejl in 02 

Nogen der ved hvad det er. Og om det kan betale sig at rode i når bilen er så gammel. 

Huks jeg er en kvinde der skal gi beskeden vider til en mekaniker ven jeg har 😂

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal hukse   , at sige til din mekanikerven, at der er to ting, der skal være tilstede i en benzinmotor: Tænding og benzin. Jeg går ud fra, at kompressionen er OK. Men prøv at undersøge om krumtapføleren er i orden. Det er den, der giver signal til tændingsanlægget. Har din mekaniker en mulighed for at sætte en tester på.


fase

Når den vil starte og køre, når det er koldt, kunne det tyde på, at der noget galt med automatchokeren. Prøv at få mekanikeren til at se på om akslen, der går ind i karburatoren, kan bevæge sig. Der kan være problemer med, at der er korrosion i aluminiumen, som karburatoren er lavet af, som gør at automatchokeren ikke slår fra. Har I haft en tester på den, eller er der ikke stik til en tester?



fase
Mener ik der er stik på den Der er flere der har snakket om en føler fejl eller kondens

Hvis der ikke er diagnosestik på din golf, så er vi ovre i ganske almindelig motor med karburator. Så skal I se efter om chokeren virker, som den skal. Kondensatoren på strømfordeleren er nem at kontrollere. Ellers skift den. Det er ikke en dyr komponent. Det burde være en nem sag for en mekaniker at undersøge, om tænding og benzintilførsel virker.


fase
Annonce

Enig med Fabrin - på min gl. G2 var der samme problem - her var det tændingsmodulet der var periodisk defekt. Kan med forsigtighed konstateres med kølespray...hvad med fugt i tanken? er der for øvrigt kondensator på en G3 ? Er den ellers alm. vedligeholdt med service, Error 02 kunne godt være en påmindelse om dette.


 

En Golf  3 viser IKKE  fejlkoder i instrument

Det er et SERVICE  der er overskredet !!


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis