Reparation af hul i filt

Skabet skulle ned, og montøren havde udover de mange skruer brugt en smule silikonelim .. hvordan fikser man lige dét mest smertefrit? Underlaget er træ.


Hele rummet skal males derefter.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Underlaget ligner Leca. Skær resten af skaden ud i en firkant og spartl ud. Slib og isæt et stykke filt i hullet.


 

uldal skrev den 07-08-2019 09:39:37

Underlaget ligner Leca. Skær resten af skaden ud i en firkant og spartl ud. Slib og isæt et stykke filt i hullet.

 Tak!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
uldal skrev den 07-08-2019 09:39:37

Underlaget ligner Leca. Skær resten af skaden ud i en firkant og spartl ud. Slib og isæt et stykke filt i hullet.

 I dette opslag fra 2008: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/125497/s/rep-af-huller-i-glasfilt


.. brugeren “Jacko” foreslår at spartle med “gipsfiller”, og jeg synes ikke, at han nævner påsætning af ny filt i det skadede område, men blot overmaling.

I mit tilfælde er der tale om toppen af en væg, man ikke ser meget, og da jeg hverken har filt/hvad man ellers skal bruge, ville det være fint, hvis jeg kunne slippe udenom at sætte nyt filt på. Så er der lige det med gipsfiller .. denne dukkede op under Google-søgning: https://www.jemogfix.dk/polyfilla-indendoers-500-gram/6122/9024585/ og der står “gipsbaseret pulverfiller”, så må jeg forsøge mig ad med den.

Hvis du ikke har lavet det endnu så vil jeg anbefale dig at sprtel hullet med en grov sandspartel og ikke gipsfillee. Gipsfilleren er til at lukke dybe huller med og altså ikke til at spartle finish med da det næsten er umuligt at slibe i


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Kaempekran skrev den 10-08-2019 17:49:18

Hvis du ikke har lavet det endnu så vil jeg anbefale dig at sprtel hullet med en grov sandspartel og ikke gipsfillee. Gipsfilleren er til at lukke dybe huller med og altså ikke til at spartle finish med da det næsten er umuligt at slibe i

 Spartlede det i morges og skal slibe det i morgen ... så må vi se, hvordan det går!

Kaempekran skrev den 10-08-2019 17:49:18

Hvis du ikke har lavet det endnu så vil jeg anbefale dig at sprtel hullet med en grov sandspartel og ikke gipsfillee. Gipsfilleren er til at lukke dybe huller med og altså ikke til at spartle finish med da det næsten er umuligt at slibe i

 Jeg endte med at bruge denne filler: https://www.jemogfix.dk/indendoers-filler-2-5-kg/6122/9038052/search/?gclsrc=aw.ds&ds_rl=1243160&gclid=CjwKCAjwnMTqBRAzEiwAEF3ndhK_zE3PnKgEAPY0Y8_olv-tk4FbeGyPXXrFp0wdAZDXPk_fpjUx0RoC39YQAvD_BwE


Det gik faktisk fint med at slibe det, bortset fra man ikke kunne se noget pga. støv. Jeg måtte ty til rystepudseren, da jeg havde brugt alt for meget nogen steder.


Nu mangler der bare maling .. :)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også