Vådrumszone om beuseniche

Godaften alle

Jeg kan se ud fra reglerne ang vådrumszone omkring en bruseniche, at der skal være 50cm udenfor et evt bruseforhæng, men altså, der må da være lidt mere konkrete afstandsbeskrivelser end dette? For der er vel forskel på om bruseforhænget hænger 30cm fra brusestangen, eller 300cm. 

Vi laver en bruseniche på vores nye badeværelse, hvor vi ikke vil have et forhæng op, men en glasvæg til at afskærme i den ene side (og derved ikke skulle tænke på vådzone derudover) og en åben indgang uden forhæng. Denne indgang kommer til at være 110cm fra den væg, hvorpå brusestangen kommer til at sidde. 

Skal det så stadig være 50cm derfra? Eller er der nogen der kan fortælle mig det præcise måle fra brusestangen? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej. 

Ja. Hvis glasset går de 110 cm ud hvor brusestangen kommer så skal vådrumsmembranen udføres til 160 cm fra brusehjørnet. 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Man kan jo opstille mange hypoteser, men reglen er lavet fordi man regner med at bruser kan fungere i hele brusenichen. Derfor er det uanset størrelse  muligt at sprøjte lidt udenfor. Det er da ikke ualmindeligt med bred brusekabine med 2 brusere, så derfor denne faste regel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har en brusevæg der går 120cm ud fra væggen og har også vådrumssikring 50 cm yderligere ud. Selv om det aldrig strinter der.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja det giver virkelig ingen mening i mine øre, at der ikke er et mere konkret mål, men så bliver det bare 160 i alt med vådzone. Tak for svar :-)

Ja. Hvis badeværelses ikke er under 3,5 kvadratmeter :)


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis