forlænge slanger (tilslut og afløb) på opvasker (Ikea)

Følg tråden
LMCHM
LMCHM
Postnr: 8464
LMCHM LMCHM

Er der nogen der ved om man kan/må forlænge en ikea opvaskers afløbsslange og vandslange. Jeg mangler lige ca. 20 cm?

Lmchm
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Vandtilgangen ville jeg skifte ud med en lidt længere slange af hensyn til en måske utæt samling. Afløbet kan du bare forlænge. En anden løsning på problemet med vandtilslutningen kunne være et stykke rør på 20-25 cm., så slangen kan nå.

fase
LMCHM
LMCHM
LMCHM LMCHM Trådstarter

ok - det var også det jeg tænkte for at undgå samlinger - kom bare i tvivl om udpumpningen kunne blive et problem hvis slangen bliver forlænget. 

Lmchm
S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin

Du kan bedre forlænge afløbsslangen, når det ikke er længere, end det du nævner.

fase
LMCHM
LMCHM
LMCHM LMCHM Trådstarter

Tak

Lmchm
LMCHM
LMCHM
LMCHM LMCHM Trådstarter

Det har vist sig at stort set alle afløbsslange-forlængere som minumum er 1,5 m. 

Hvis jeg forlænger eksisterende slange vil jeg tror at afløbsslangen i alt bliver mellem 3 og 3,5m. lang. Jeg er umiddelbart lidt bekymret for pumpen, når den er så lang. 

Hvad tænker I om det?

Lmchm
S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin

Du køber en afløbsslange, der er så lang, at den kan nå, og skifter den ud med den der er monteret nu.

fase
LMCHM
LMCHM
LMCHM LMCHM Trådstarter

Er med på at det nok vil være den bedste løsning - Jeg har dog købt forlængeren på de 1,5, da jeg troede den kunne afkortes. 

Så i bund og grund er spørgsmålet nu om 3-3,5 m. samlet er et problem.. hvis det er kendt som et problem, vil jeg købe en helt ny slange med korrekt længde. 

Lmchm
S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin

Der er kun en ting at gøre nemlig at prøve det. Det eneste, der kan ske, er at vandet ikke pumpes ud.

fase
LMCHM
LMCHM
LMCHM LMCHM Trådstarter

Ok. Det må komme an på en prøve. 

Lmchm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.