forlænge slanger (tilslut og afløb) på opvasker (Ikea)

Er der nogen der ved om man kan/må forlænge en ikea opvaskers afløbsslange og vandslange. Jeg mangler lige ca. 20 cm?



Lmchm
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vandtilgangen ville jeg skifte ud med en lidt længere slange af hensyn til en måske utæt samling. Afløbet kan du bare forlænge. En anden løsning på problemet med vandtilslutningen kunne være et stykke rør på 20-25 cm., så slangen kan nå.


fase

Du kan bedre forlænge afløbsslangen, når det ikke er længere, end det du nævner.


fase

Tak


Lmchm

Det har vist sig at stort set alle afløbsslange-forlængere som minumum er 1,5 m. 

Hvis jeg forlænger eksisterende slange vil jeg tror at afløbsslangen i alt bliver mellem 3 og 3,5m. lang. Jeg er umiddelbart lidt bekymret for pumpen, når den er så lang. 

Hvad tænker I om det?


Lmchm
Annonce

Du køber en afløbsslange, der er så lang, at den kan nå, og skifter den ud med den der er monteret nu.


fase

Er med på at det nok vil være den bedste løsning - Jeg har dog købt forlængeren på de 1,5, da jeg troede den kunne afkortes. 

Så i bund og grund er spørgsmålet nu om 3-3,5 m. samlet er et problem.. hvis det er kendt som et problem, vil jeg købe en helt ny slange med korrekt længde. 


Lmchm

Der er kun en ting at gøre nemlig at prøve det. Det eneste, der kan ske, er at vandet ikke pumpes ud.


fase

Ok. Det må komme an på en prøve. 


Lmchm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis