Peugeot 206 XT sædevarme/kørerlys

Har en gammel Peugeot 206 XT fra 99.  Normalt starter bilen med kørelys både for og bag.
En morgen virkede kun forlygterne - Når jeg tændte for lyset ( drejede kontakten) var der intet lys der virkede - dog virkede bremse-lys og langt lys. 

Da jeg fjernede relæ til kørelys - virkede alt lyset ( når jeg drejede kontakten) men relæet styrer også sædevarmen som nu ikke virker ;o(
Sikringsboksen sidder ude ved motoren, og da bilen jo er 20 år gammel, tænkte jeg om der kan
være sket en slags korsslutning - fugtskade eller lign i boksen....

At tænde for lyset og ingen sædevarme kan jeg sagtens leve med, men da bilen nu skal sælges, synes jeg at det ville rart hvis det hele virkede. 

Håber nogen kan give et godt råd - på forhånd tak.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

                                                                                                                                                       Følgende sakset fra nettet.                                                                                                                "Der ligger et relæ nede under det øverste lag i sikringsboksen i motorrummet. Et bank på sikringskassen fik relæet til at slippe" =  defekt relæ eller en manglende strøm til spole, når det skal slukke. ( tænker relæ slår fra ved alm. lys ). Er der andet som bøvler ? radio osv.

Vh. Carsten                                                                               


 

Hej Carsten. Tak for hurtigt svar.

Opdate: Havde tidligere købt nyt relæ til kørelys og sædevarme.
Har nu prøvet at sætte det gamle relæ i igen, så nu er status:

Uden relæ: ingen automatisk kørelys overhovedet - men alt lys virker når jeg "drejer kontakten" - ingen sædevarme.

Med relæ: ingen automatisk kørelys overhovedet. Ingen lys når den står i positionslys,
men når den står i nærlys er det kun forlygterne der virker - ingen positionslys og lys i baglygter. Sædevarme virker.

Har prøvet at banke på sikringsboksen - no luck.

Hvordan kommer jeg ned til det relæ der sider neden under - så jeg evt. kan prøve at skifte det ?

Nu er jeg lidt på glatis, for nogen mener det kan være din Ecu eller Bsi-boks. Tror du skal forhøre dig hos en Peugeot expert først, da det godt kan tyde på en lidt større udfordring. Måske kunne du låne en hos en hugger for fejlfinding. 

https://ditonet.dk/reservedele/bsi-boks-peugeot-206-99-09/?sparepart=e726b4f6-3bad-4fae-bfd1-d37068813f40


 

Tak for svar :o) Tror du har ret i, at det er BSI boksen.....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis