Udskiftning af startrelæ

Hej. 

Min havetraktor med 12,5 HK B&S vil ikke starte. Når jeg drejer tændingen er der strøm i den lille røde plus og den blå ledning, men der kommer ikke strøm ud af relæet. Relæet er skiftet til ny type hvor jeg kan læse på nettet at det er med 2 store plus, 1 styrestrøm og 1 stel, men det står ikke angivet hvilke der er til hvad? 

Jeg har prøvet at tilslutte de to store også styrestrøm og stel på begge to (skiftevis) men det virker ikke. Er der en venlig sjæl der vil hjælpe? 

Hej.  Min havetraktor med 12,5 HK B&S vil ikke... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nej det er ikke nøglen. Den ene ledning fra nøglen skal have forbindelse til batteri plus ledningen. Tag evt. den med spadestikket fra det gamle relæ. Den anden ledning fra nøglen skal på det ene spadestik af de to i midten. Det andet spadestik forbindes til stel.


fase

Hvis styrestrømmen mangler, er det ofte pga. en sikkerhedskontakt der er aktiveret, eller et brud på ledningsnettet i sikkerhedskredsen.

Tjek også sikringerne

Hvis du giver den styrestrøm direkte fra plus på batteriet, til startrelæ skulle det gerne klikke.


Vi prøver igen, i morgen --

Selvfølgelig skal nøgle have +, den ledning sad forkert. Motoren starter nu, mange tak for hjælpen. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis