Aftagelig stolpe til fastgørelse af solsejl?

Hej alle. 

Jeg står og mangler et fastgørelsespunkt til et solsejl, men tænker at en permanent stolpe i vores bed ikke en en fed løsning. Derfor er jeg ude efter en løsning hvor jeg kan grave/støbe noget ned hvor jeg så kan skyde en profil eller rør ned i. Er der nogen der kender en færdig løsning hertil eller har ide til hvordan det laves? Tanken er at det kommer til at virke lidt ala måden en parasolfod fungerer - bare lidt mere stabil end det. :-)

Mvh Michael.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

40 mm afløbsrør 1 metr ned med beton på træksiden. Der fåes propper til dimensionen.


 

Vi har den løsning uldal nævner. En galvaniseret stolpe, som passer ned i et rør med lidt større dimension, der er støbt ned i jordniveau. Det er en god idé at støbe røret, så stolpen vil pege lidt væk fra arealet, der skærmes af solsejlet. Ellers vil trækket fra sejlet hive stolpen indad, og så kommer sejlet til at hænge.

Jeg har desværre selv været nødt til at grave en stolpe ned, dog ikke som permanent løsning.

Hvad bruger I af solsejl?

Jeg har et på 5*5m. DEt første købte jeg hos Moreland.dk. Efter et døgn havde det en nedbøjning på 1m på midten, selvom det var spændt fast i alle 4 hjørner. Selvom det var spændt fast i 2,5m's højde kunne min datter på ca. 1,5m ikke stå nedenunder i midten.

Jeg sendte det retur uden problemer. De mente dog ikke der var noget galt.

Så prøvede jeg så Haraldnyborg - dårligere kvalitet af stof og kanter, men der skulle så går et par dage mere førende det også havde givet sig voldsomt meget. 

Kan man ikke få noget der ikke giver sig så meget, uden at de skal koste 5.000?


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------

Vi har et billigt sejl fra Harald Nyborg, da vores løsning er midlertidig. Under sejlet har vi spændt en stram wire på kryds, som sørger for at holde formen nogenlunde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis