Terrassebrædder på altan med betongulv

Hej LDS, 

Jeg har en 10 meter lang balkon med betongulv, som jeg gerne vil have lagt terrassebrædder på af Ipe-træ. Udfordringen er, at gulvet højest kan være 3,5-4 cm højt for at dørene ud til balkonen kan åbnes.
Jeg har overvejet en ide om at lave de underliggende strøer af kun 10 mm tyk komposit dækbrædder (der bl.a. fås hos www.billige-terrassebraedder.dk) og lade disse ligge i den retning som vandet skal løbe af terrassen. Jeg har ikke kunnet finde 10 mm Ipe-brædder på nettet, men det kan jeg med komposit. Da strøerne skal ligge direkte på betongulvet tænker jeg at tykkelsen af strøerne ikke betyder noget.

Ipe-terrassebrædderne (der er 21 mm tykke) vil jeg så skrue på strøerne nedefra med A4 skruer, og bygge terrassegulvet af separate moduler der lægges på enkeltvis. 

1. Hvad tænker i om en sådan løsning? Er der nogle bedre alternativer?
2. Skal modulerne limes fast til betongulvet (med f.eks. montagelim) for at sikre at de ligger ordenligt fast?

Med venlig hilsen 

NPV

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også