Dampspær i væg

Hej LDS

Vi har i forbindelse med en mindre vandskade haft en mand ude at måle.

Og kunne der konstantere at dampspær ligger ikke rigtig alle steder i indervæggende. Altså det ligger lige lidt for højt nogen steder. 

Mht. Fugt og svamp er det noget jeg skal være bekymret for? 

Huset er fra 1974.

Mvh. Jimmy

Jimmy Korsholm Pedersen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du præcisere hvad han mener med for højt? 

Mvh. Christian M

Altså en eller 2 mursten for højt :)

Jimmy Korsholm Pedersen

Det forstår jeg ikke rigtig. 

Murstensvægge skal jo normalt ikke have dampspærre, og dampspærre i loftet går imod væggene og eventuelt klæbes på disse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Nej det skulle nok have lagt oven på soklen går jeg ud fra? Og så er det lige som om det er “glemt” nogle steder og så lige smidt oven på stenene i stedet. 

Han var gammel murer ham der var ude og måle :)

Jimmy Korsholm Pedersen

Det lyder som fugtspærre. Altså murerpap der skal hindre grundfugt i at stige op i murene. 

Om du skal være bekymret er ikke til at sige. Er der ikke noget grundfugt at spærre for så er det jo lige meget. Du kan lægge mærke til om der kommer mørke plamager på vægge bag sofaer og skabe. 

Det er noget der er meget svært at gøre noget ved efterfølgende andet end den sædvanlige smøre med udluftning. Det er så der at der godt kan mangle lidt bag f.eks. skabe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce

Det er ikke alle steder i huset. Og der kommer ikke mørke plamager. 

Mere at tapetet i bunden under listerne ikke sidder så godt fast osv.

Men nej det er ikke nemt at gøre noget ved nu

Jimmy Korsholm Pedersen

Hej. 

Jeg vil formode at der er tale om en fugtspærre der ligger for højt i en vandret fuge og som skulle ligge længere nede. Hvis fugtmålingerne han har udført ligger normalt, så behøver der ikke være nogen bekymring. Udførelsesmæssigt er det muligt at udføre en flydende fugtspærre i en vandret fuge længere nede hvis gulve tages op en dag. Der kan evt. tages fugmålinger i flere rum på indervæggene ned mod gulvene for at få et retmæssigt vurdering. 

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.

Fugtmålingerne ligger for højt nogle steder i væggen. Men det har det jo nok gjort i 50år

Jimmy Korsholm Pedersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis