Svag skævhed på skruemaskiner

Er det meningen en skruemaskine skal havde en svag ujævn drejning? 


Jeg har 4 forskellige skruemaskiner. 

Grøn og blå Borsch, Makita og den nyeste en Ryobi. Alle har en svag ujævnhed i omdrejninger. Umiddelbart har tanken været, at det har været bitsholderen, der har været skæv. Men ved i sætningen af flere forskellige emner, bor og bræddebolte som er lige, har de stadig en svag skævhed i rotation. 

Min nye Ryobi er 3 uger gammel og har ikke været tabt, væltet e.lign og derfor er min tanke om det er meningen? 


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej de burde løbe rimelig lige, men nu ved jeg ikke hvor meget skævhed der er, men lidt vil der ofte være.

Ligesom der ofte er lidt sløre i lejet, så man kan rokke lidt med borepatronen.


Vi prøver igen, i morgen --

bitholdere er ofte skæve - så det har du helt ret i.

jeg købte på et tidspunkt 4 stk fra bosch og alle var skæve - køber ikke længere bit fra bosch men derimod fra dewalt.

Derimod er ingen af mine 4 blå bosch boremaskiner skæve og de har været tabt - det er deres EC 60 modeller (bemærk at de har mange forskellige varrianter/udgaver - en blå bosch er ikke bare en blå bosch da der er STOR forskel selv med samme model betegnelse)

jeg købte på et tidspunkt en blå gsr 18 ec og trods navnet fås samme model afhængig af årgang m.m. i mindst 4 forskellige udgaver hvor mest tydelige/visuelle forskel er netop borepatron.

jeg endte med at levere den tilbage da det ikke var den ønskede model (den havde dårlig hastighedsregulering og borepatron var beklædt med plastik.)

ud over at de har flere varrianter med samme navne har de også forskellige modeller bl.a. deres blå LI serie som er deres billige blå  maskiner - her har de ligeledes flere modeller at vælge imellem og specielt en af dem er noget bras - kun lavet for at kunne tilbyde en konkurrencedygtig pris

deres blå boremaskiner er en jungel og de skulle hellere koncentere sig om at lave udvalget af andre 18v maskiner større..

Jeg har aldrig oplevet det på andet end "billigt skrammel" Jeg har (haft) 5 forskellige blå bosch maskiner siden 2008. og jeg har der ud over brugt Makita, Dewalt og Metabo. Ingen af maskinerne, udover en 10.8V makita der vist ofte var blevet tabt, løb ikke snore lige.

Billigste maskine var en Blå Bosch 10.8V fra omkring 2009


Jacob

Hvad er problemet ... de løber vel ikke så skævt, at du ikke kan bore/skrue med dem - eller hva' ?

Jeg synes ikke det er det største problem med skruemaskiner.


Mvh
KSor, Århus V
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis