Fugt i shelter

Hej derude.. Jeg har fået bygget et lille shelter/anneks på 5 m2 jeg sover ude i.. Det er et lukket shelter med 3 vinduer og en låge (som ikke lukker helt tæt). Det er bygget i svensk gran blokprofiler som er 7 cm tykke. Mit problem er, at der kommer rigtig meget fugt/dug osv når jeg sover derude. Vinduerne er helt dugget når jeg vågner om morgenen. Jeg har haft noget bronkitis som lille så det er ikke slide godt for mig at sove et sted med så høj en luftfugtighed. Er der noget jeg kan gøre, så luften bliver bedre derude? Har tænkt på en affugter, men kan man få noget som er beregnet til sådan et lille rum og som ikke larmer? (ret træls med en mega brumme lyd hvis jeg skal sove).. Håber der er et klogt hoved som har et bud på en løsning 😊

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fugten kommer fra din ånde og ikke fra jorden - det kan kun løses med ventilation. Og hvis problemet er helbredsmæssigt er det ikke en løsning med varme - det giver fugtigere luft - faktisk en fordel fugten kondenserer på vinduerne.


Mvh Troels

De fleste sheltere jeg kender er åbne i fronten, enten helt åbne eller 3/4 åbne.

Nogen bruger fluenet, men dat har jeg ikke prøvet selv.

Så har du ingen fugt  problemer...



MVH Njord

Ja - mere ventilation - En affugter gør jo i princippet det samme som dine vinduer - kondenserer vandet fra luften.


Mvh Troels

Det må jeg prøve.Du kan nok ikke kalde det for et shelter nærmere et mini anneks. Kan evt have den ene låge til at stå åben, men det er lidt en balance gang i forhold til temperaturen. Skulle jo helst ikke ligge at fryse på den bekostning 😊

Klares da nemt m soveposen og ligge underlaget.. 


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis