Homasote - dansk alternativ?

Jeg kigger på at bygge et arbejdsbord og en af de instruktioner jeg har fundet, lægger Homasote plade på noget af bordet, fordi det fungerer som skridunderlag ved fx slibning, er holdbart og kan skrues/sømmes i flere gange uden at det efterlader store huller (så man kan sætte maskiner fast midlertidigt mv).

Men sådan noget plade er ikke lige til at komme til i Danmark. Er der nogen der ved om der findes noget tilsvarende, som kan fås i DK?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Homasote

Jeg kan læse at det bliver brugt meget af modeljernbane-entusiaster til at bygge landskaber med, måske nogen kender det derfra? :)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Indtil videre er jeg kommet frem til et UK alternativ ved navn Sundeala. Det er cellulose fiber plade, og jeg ved jeg har set det i Danmark, men kan ikke huske hvor. Garanteret under et andet navn, fra en anden producent. Nogen ideer? :)

Henrik, cellotex er ikke ekstrem brandfarlig. Du skulle prøve at få ild i det, men det gløder, og når det er gemt bag anden beklædning, kan det fortsætte med at gløde. Det er i øvrigt udmærket som opslagstavle.


fase

Var det ikke derfor de blev forbudt ? 



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg kiggede lidt på Celotex, og faldt over følgende citat på et andet forum: "Celotex isn't the same as Homasote, it is made from wood fibers and is less dense". 

Om det så er godt eller skidt for mit projekt det kan jeg ikke helt sige :)

Henrik, det var en af grundene.

Det virker ikke som noget, jeg ville bruge som bordplade til et arbejdsbord.



fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis