Midlertidig nedtagning af trappe

Hej 

Jeg skal nedtage en trappe midlertidig, da der skal skiftes gulv. Skal jeg save vangerne over vandret eller lodret?

Hilsen Bettina

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror du er nødsaget til at smide billeder ind, for at vi kan hjælpe bedst muligt 


Mvh. Christian M
 

Uden at have set et foto, er jeg overbevist om, at trappen ikke skal skilles ad. Normalt samler man en trappe og sætter den op. Det er øverst, du skal have fat. Der er den forankret. Måske også i væggen hvis den løber langs sådan een.


 

Man kan ikke save en trappe i stykker og så sætte den op bagefter. Jeg har løsnet en for en måned siden og så hejset den op på loftet med en talje.

Måske kan du føre en fukssvans imellem vange og væg, og når du så møder et søm saver du bare, den kan sagtens klare nogle stykker af dem. ( er ikke god til andre ting bagefter )


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vedhæftede filer:

Tak for svar til alle. Gulvmanden havde sagt, at trappen skulle fjernes og at jeg bare kunne save den over. Jeg tænkte dog, at det var fornuftigt, at få nogle eksperters mening.

Annonce

Som Erik beskriver det, skal du kun save evt. søm over i vangen, der vender ind mod væggen. Og saven skal holdes, som vist på billedet. Du kan undersøge, om der overhovedet er nogle søm, ved at lade fukssvansen køre mellem væg og vange.


fase

Er du i øvrigt sikker på at han har sagt "trappe skal væk" Eller har han sagt at det stykke som gulvet fylder i højde skal væk. 

På billede ser det ud som om trappen IKKE står imod en væg, så er det kun i toppen du skal lede efter skruer eller søm.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik

Han har sagt, at trappen skal væk, men jeg har overtalt ham til at forsøge, at komme under der hvor de gamle brædder har siddet. Lidt mere besværligt for ham, og meget lettere for mig. Jeg krydser fingre for, at det går :)

Trappen slår et sving op til første sal. 

Venlig hilsen Bettina 

Det ville være dejligt, hvis du havde den sidste linie med i starten “trappen slår et sving til første sal”. Men det ændrer ikke ved, at trappen er bygget før den er sat op.


 

Jeg beklager, at jeg ikke tænkte på at skrive det. Det skyldes min uvidenhed. 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis