wager maler sprøjte pistol

Nogen der ved om en Wagner Finecoat W650 er noget vær? Den er hos Harald Nyborg på side 41 i jule kataloget. Kan bare ikke finde nogen test eller noget. Kan den bruges til at male lofter og sådan så man ikke behøver at dække det hele af.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tidligere regnedes Wagner for noget af det bedste, om det fortsat gælder ved jeg ikke, men jeg købte en, da det var den ultimative sprøjte man kunne købe, udlånte den og har aldrig fået den igen, og desværre ved jeg ikke hvem jeg var så sød at låne den til, og ingen har sagt ja, når jeg spurgte dem, så jeg nåede aldrig at bruge den selv, men den kostede en bondegård, men af og til er man åbenbart for god af sig.

Men det kender I nok også med ting man udlåner (og som man selv glemmer at aflevere, men så gør men det dog, når man bliver gjort opmærksom på det!)

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen!!

Ja Det lyder som nogen dumme bekendte der har lånt den, men sådan er mange mennesker, både med cder, dvder, med mere..

Andre der har erfaringer med Wagner andet end de bliver "revet" væk?? :wink:
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har ikke erfaring med Wagner, men med sprøjtemalig generelt. Jeg købte en billig en, og tænkte at det måtte være genialt til plankeværk (istedet for det trælse med pensel)
Først måtte jeg købe en tom malerspand, for at kunne fortynde til korrekt tykkelse.
dernæst en test. Så måtte jeg dække FORTOVET OG NABOENS BIL af med papir - stort arbejde.
Så kørte det i ca 3 min, så stoppede dysen. Og sådan blev det ved hvert 3. minut. Det trykimprægnerede stakit blev da hvidligt, men den tynde maling dækkede dårligt. Efter en formiddag var jeg færdig, og burde give en gang til men det gad jeg ikke. Og på det tidspunkt var jeg og sprøjten totalt indsmurt i terpentin og maling. ---

Så var det jeg tænkte: Man kunne jo også bare stå og hygge sig med en pensel og en spand...

klassikeren
Wagner er fortsat i toppen...

For nogen tid siden ½-1 år testede de nogle forskellige modeller i Stifttidende ( sikkert alle aviserne da de samarbejder meget! ).

Her var en model der var ekstrem god, det blev hævdet at man med en sikker hånd ville kunne male vinduer uden at dække ruden af !!!

Men den kostede vist også kassen.

Slutteligt vil jeg lige sige at den teknik de anvender ikke på nogen måde kan sammenlignes med en billig luftdrevet sprøjte som Sennels har været uheldig med.

MVH Njord
Den jeg har er elektrisk/magnetisk. Og mit indlæg gik vel egentlig også på, at man uanset pris og kvalitet på sprøjte maskineriet ikke skal tro at det er MEGET nemmere med sprøjte frem for pensel/rulle.

klassikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
OK jeg havde forstået at det var den "billige pakkeløsning fra Jem&Fix" du havde forsøgt dig med... Hr selv prøvet noget lignende og plankeværk er helt sikkert bedst at male med pensel, eller evt rulle..

MVH Njord
Citat fra rene2

Nogen der ved om en Wagner Finecoat W650 er noget vær? Den er hos Harald Nyborg på side 41 i jule kataloget. Kan bare ikke finde nogen test eller noget. Kan den bruges til at male lofter og sådan så man ikke behøver at dække det hele af.

Jeg har en Wagner sprøjtepistol som er i Harald Nyborg kataloget og jeg har ikke fortrudt at jeg har købt en.Man kan ikke male vægge med den,men døre,vandrør,fodlister,møbler og en masse andere ting.Jeg malede mit sommerhus medtræbeskytelse på en halv time.Den støver, men ikke meget iforhold til andre pistoler.Jeg har brugt min meget og det gør det hele noget nemmere.Hvis man dækker meget af,kan det gøre det hele meget svære da den blæser så meget at afdækningen blæser af
Hej rene2
Prøv at søg på "ludbehandling", der har jeg skrevet om Wagner sprøjte.

Med venlig hilsen
Bundgaard
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også