Udendørs frostfri vandhane

Jeg har en udendørs frostfri vandhane, hvor vandet er begyndt, at løbe kraftigt ud af selve vandhanen når tændt (den lukker helt tæt). Jeg har prøvet, at skille vandhanen fra hinanden for at se om jeg kunne se, hvad problemet var - dog uden held! Så nu håber jeg en her kan hjælpe - hvordan får jeg vandet til at stoppe med at løbe så kraftigt fra selve vandhanen?



8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det gør du ved ikke at åbne så meget op for vandet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det må være selve hanedelen der er galt med, evt de O-ringe der tætner mellem hanedelen og huset.


Vi prøver igen, i morgen --
christiannielsen skrev den 04-08-2019 09:30:54

Det gør du ved ikke at åbne så meget op for vandet.

 Den starter med at løbe fra vandhanen med det samme jeg bare tænder lidt for vandt.

mfrost skrev den 04-08-2019 09:48:27

Hmm kan nu ikke lige se hvad der skulle være et problem i at der er nok tryk på vandet, vær du kun glad for det

 Rigtig nok, at tryk er godt... men vil vurdere, at 1/3 af vandet løber ud ved vandhanen og ikke ind i slangen eller der hvor slangen burde være montere :( 

Annonce
je_ns skrev den 04-08-2019 09:51:57

Det må være selve hanedelen der er galt med, evt de O-ringe der tætner mellem hanedelen og huset.


 Overvejet jeg også om var problemet, men de ser ud til at være i super/fin stand.. 

Smof skrev den 04-08-2019 14:21:38

 Overvejet jeg også om var problemet, men de ser ud til at være i super/fin stand.. 

 Ja men noget må der jo være galt   

Er der et langt rør der gå ind og lukker på bagsiden?

Kan huske jeg havde samme problemer med en lignende hane på arbejde, det var den indbyggede tilbageløbsventil der var defekt.

Ventilen sidder som jeg husker for inden.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 04-08-2019 16:54:02

 Ja men noget må der jo være galt   

Er der et langt rør der gå ind og lukker på bagsiden?

Kan huske jeg havde samme problemer med en lignende hane på arbejde, det var den indbyggede tilbageløbsventil der var defekt.

Ventilen sidder som jeg husker for inden.


 Der sidder en eller anden ventil inde i hanen, men den bliver ind i  selve vandhanen, når jeg skruer den af.... jeg kan trykke på den med fingeren og hanen lukker.... 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis