Tyverisikringsikring af ens bil med strøm..

Jeg ved der er et par dygtige el-folk herinde. Og nu spørger jeg nok lidt dumt, er det virkeligt muligt at sætte strøm til bilens karosseri enten via bilbatteri eller fra el-nettet eller batteri/stødhegn, eller hvordan man nu gør - uden at de elektroniske dele lider overlast. 

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/elektriker-saetter-stroem-til-sin-varevogn-vaerktoejstyve-faar-1000-volt/7733647?fbclid=IwAR2eB_4T0zTo3qYbaoRhObAzuPv_Adey12qMb8KxzRrERBue5yVqWoY18Mk

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et elektrisk hegn sat til karosseri og jord ville nok gøre nytte. Husk at slå det fra inden du selv rører bilen. Jeg er ikke sikker på, at det er lovligt her i landet, fordi en tilfældig forbi passerene og ville blive udsat for at få stød. Med mindre det var indrettet, så det kun gav stød, hvis døren blev åbnet. 


fase

Jeg har installeret et par stykker. Det er ikke bilens karrosseri der sættes strøm til, men selve håndtaget. Håndtagene på biler er af plastik og derved isoleret fra karrosseriet hvad angår elektricitet. På plastikhåndtagets inderside (den side der vender mod bilen), monteres en lille metalflange, som giver stødet.   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Fed ide

Så kan lille Ida lære ikke at tage fejl af bilerne


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Hvis det er sat i forbindelse med bilens alarm, kan jeg nu ikke se noget galt i det. Det aktiveres først når der forsøges indbrud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Kan man ikke gøre som Mr Bean. Han fjernede bare rattet !
Hvilken biltyv har sit eget rat med       


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 09-08-2019 11:35:37

Kan man ikke gøre som Mr Bean. Han fjernede bare rattet !
Hvilken biltyv har sit eget rat med       

 Det er vist ikke lige sådan at fjerne rattet idag på biler, eller fjerne rotoren som man kunne på biler førhen.   

Ps. Min C5 og datterens C4 samt sønnen Honda har alle metalhåndtag (støbt aluminium mener jeg det er). 

Hmm.. fik lige en strøtanke - strømførende vinduesvisker og P-vagter, er det mon en god eller dårlig (alt efter ens synvinkel) cocktail?   

Sig mig, er i skøre? Hvis I tror det er i orden at opsætte "booby-traps" af denne type, så tænk igen. Der er mindst tale om grov legemsbeskadigelse, og hvis det træffer en hjertesvag person, måske drab.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis