Tætningslisterne sætter sig fast i vinduesmalingen, når man åbner vinduet :-(

i 2003 skrev Janus:

Hej alle

Først og fremmest tak til skaberne og deltagerne i denne geniale side.

Jeg har netop malet et vindue indvendigt med tilhørende forsatsruder og det ser bare superflot ud.

Mit problem er at tætningslisterne på forsatsruderne (forsatsruderne har trærammer) i løbet af kort tid klæber sig fast i malingen på den ramme, som tætningslisten lægger an mod. Problemet er selvfølgelig størst, mens malingen er ny, men optræder også ved vinduer med 20 år gammel maling. Jeg har prøvet med flere forskellige typer tætningslister og -materialer uden større succes.

Jeg går nu og overvejer om man skulle prøve med silicone af den type man kan købe på tankstationer og som anvendes på bildørenes gummilister. Er dog lidt i tvivl om det kan skade/opløse/misfarve malingen.

Er der nogen gode råd ?

MEN DER KOM IKKE ET ENESTE SVAR :-)


og nu sidder jeg med samme problem og søger en løsning: er der nogen der kan hjælpe med et godt råd?? :-)  Obelix

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alt som sidder i tæt kontakt med maling i længere tid, vil klæbe sig fast. Det kan ikke undgås. Silicone fra tankstationen kan muligvis virke, men lad vinduerne hærde af hele sommeren uden fortsatsrammer påsat. 


Elektronikteknikeren

Talkum/kartoffelmel på listerne kan også afhjælpe problemet.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Kartoffelmel


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også