Montering af gerigter

I stedet for at lave noget biks, vil jeg lige spørge først:

Jeg skal have monteret nogle gerigter omkring hoveddøren. 

Hvad er den ordentlige måde at gøre det på? Rawlplugs og skruer i mursten + søm i karmen, og så spartel og maling? Montagelim?

pivat

mvh.

pivat

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gerigt sømmer du fast på karmen med dykkere. Du begynder i hængselsiden og rykker det 4-5 mm ind. Dernæst sætter du det vandrette stykke fast og til sidst det lodrette stykke i låsesiden.

fase
S. Fabrin skrev den 02-08-2019 23:14:17

Gerigt sømmer du fast på karmen med dykkere. Du begynder i hængselsiden og rykker det 4-5 mm ind. Dernæst sætter du det vandrette stykke fast og til sidst det lodrette stykke i låsesiden.

Fino. Jeg er glad for ikke at skulle i gang med murstenene.

mvh.

pivat

Hej S. Fabrin, tak for indlægget! Kan du uddybe hvad du mener med “rykker det 4-5mm ind”? :)
asgerhallas skrev den 17-04-2022 10:47:48

Hej S. Fabrin, tak for indlægget! Kan du uddybe hvad du mener med “rykker det 4-5mm ind”? :)

Med det mener jeg, at du lader kanten af gerigtet begynde, så du kan se kanten af karmen og 4 - 5 mm af den. Jeg har skitseret det med sort.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også