Skæve terrassebrædder

Hejsa

Jeg har bygget mig en hævet terrasse ca 1.20 over jorden. Den er bygget i stål og jeg skruer skruerne i nedefra.

Jeg har valgt Cumaru træ 145×21. Jeg har aldrig lagt terrassebrædder før, er det normalt at de er MEGET Skæve. Alle dem jeg har lagt indtil nu skal tvinges ind.

Men det værste er dog at ikke alle brædderne er 145mm kan det passe at det skal være sådan?

Har det noget med regn eller sol der gør det, eller har jeg fået en uheldig sendning?

Håber i kan hjælpe.

Mvh Henrik 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilken træsort er det? Evt billede? 

Mvh. Christian M

Det er Cumaru træ. Et bredt er fx 141mm hvor andre er 145mm så er det ikke nemt at få til at passe overfor hinanden.

Hvis man ikke kan se årreringe i nogen af enderne, hvordan ved man så hvilken vej brædderne skal vende?

Du har vist fået noget 2. Sortering. Når du skriver at de er skæve, mener du så vrider sig eller krummer på langs?

De gør begge dele. 

Dem ville jeg bestemt returnere. Hvis du tvinger dem på plads og skruer fast, vil de uvilkårligt revne. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også