Eltavle laver klik lyd

Jeg har lige skiftet min terasselampe ud, men nu hvor jeg tænder lampen, kommer der er en kliklyd fra eltavlen (samme lyd som hvis slår en gruppe til/fra). Lampen lyser og virker og er monteret korrekt. Lyden var der ik før jeg skiftede. Nu har jeg afmonteret den nye lampe men kliklyden kommer stadig når jeg trykker på afbryderen. Ingen sikringer er gået og strømmen slår heller ik fra nogen steder eller noget. Hvad kan det være?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du sætte øret tæt på og lytte til om kliklydene kommer fra HFI eller en automatsikring(hvis du da har det)?

Er der et relæ forbundet med din afbryder til terrasselampen?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kan du ikke tage et nærbillede af det modul der sidder nederst til højre, det er det eneste jeg ikke ved hvad er, og som potentielt ville kunne klikke. Du burde iøvrigt få skiftet dit HFI til et HPFI relæ.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Modulet nederst ser ud til at være et IHC modul - BBC B1028

Mit bud er at kliklyden kommer derfra ( og dermed at den måske har været der hele tiden 😏)

https://www.google.dk/search?q=b1028+rel%C3%A6+bbc&client=safari&hl=da-dk&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwisyv_u4OTjAhURxosKHSc1A_kQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=375&bih=544

Kliklyden må næsten komme fra dit relæ nederst til højre i tavlen. 

Er klikker det også når du slukker lampen?


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Ja den klikker også når jeg slukker lampen. Er 100 % sikker på den ikke klikkede inden jeg skiftede lampen. Meget mystisk, nå men er det noget jeg skal være opmærksom på eller det ufarligt? 

JesperDe skrev den 02-08-2019 21:27:05

Ja den klikker også når jeg slukker lampen. Er 100 % sikker på den ikke klikkede inden jeg skiftede lampen. Meget mystisk, nå men er det noget jeg skal være opmærksom på eller det ufarligt? 

 Det lyder som et kiprelæ. Er din afbryder til lampen et fjedertryk, så selve tangenten kipper tilbage i sin startposition?



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Silas skrev den 02-08-2019 19:57:00

Modulet nederst ser ud til at være et IHC modul - BBC B1028

Mit bud er at kliklyden kommer derfra ( og dermed at den måske har været der hele tiden 😏)

https://www.google.dk/search?q=b1028+rel%C3%A6+bbc&client=safari&hl=da-dk&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=


isch&sa=X&ved=2ahUKEwisyv_u4OTjAhURxosKHSc1A_kQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=375&bih=544


Det har intet med Ihc at gøre....

Det er en en kontaktor, måske til noget gammelt el varme eller ligende.

Wezio skrev den 02-08-2019 21:34:17

 Det lyder som et kiprelæ. Er din afbryder til lampen et fjedertryk, så selve tangenten kipper tilbage i sin startposition?


 Nej den fungerer som en alm. 1 polet afbryder.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis