Stiga Villa Senator 1999

Hej. 

Jeg har en frontklipper som ikke vil køre. 

Det er modellen med 5 gear  

Motoren kører fint men når jeg sætter den i gear giver den kun et lille bitte ryk og så sker der ikke mere. 

Det startede med at remmen fra motoren til gearkassen gik løs. Den faldt ud af remhjulet og sad nede på stangen under hjulet. Det gjorde at den kunne køre meget langsomt så jeg hjalp til med at skubbe den hen til værkstedet. Jeg får sat remmen på igen men så vil den ikke køre. Som sagt et lille hak når jeg sætter den i gear men kommer ikke frem ad. 

Kan noget være hoppet fra inde i gearkassen eller hvad dælen sker der? 

Tak 

Vh.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og du er sikker på remmen sidder rigtigt, med strammerulle og fjeder? (og det er den rigtige længde/type rem)

Har selv for nogle år siden haft sådan en klipper..

Vi prøver igen, i morgen --

Ja jeg har ikke skiftet remmen bare sat den på igen. Og hjulet på remmen som går op i gearkasse drejer rundt men ingen kraft ud af gearkassen

Vh.

Prøv at kikke om akslen der går ned i gearkassen også drejer rundt, eller om den sidder løs på remskiven.

Måske du skal prøve at justere på bremseskiven, en lille rund skive på ca 60-70 mm i diameter, du skal nok prøve at løsne den lidt, som jeg husker skal du bruge en 13mm nøgle

je_ns skrev den 02-08-2019 21:07:12

Prøv at kikke om akslen der går ned i gearkassen også drejer rundt, eller om den sidder løs på remskiven.

Måske du skal prøve at justere på bremseskiven, en lille rund skive på ca 60-70 mm i diameter, du skal nok prøve at løsne den lidt, som jeg husker skal du bruge en 13mm nøgle

Je_ns Tak ! akslen drejede ikke rundt men kun remskiven... Den lille metal split som sidder i akslen og går i hak med remskiven var faldet ud! 

Jeg fandt den og nu kører det hele igen. 

Tak ! 

Vh.

Super du fik den til at køre igen.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis