Antenne og parbol

Efter en grundig renovering af mit tag på huset, hvor jeg har haft antenne og parbol nede, har jeg haft problemer med at få et ordentligt billed (uden sne) - hvilken vej skal antennen vende og hvordan er det nu lige med parbolen??
Hvilke kanaler kan jeg forvente at kunne se, med en sverie antenne + en FM antenne, parpolen er en ældre model (analog modtager)??
Jeg vil meget gerne komme til at se DR 2 + TV 2, er det muligt med det nævnte udstyr?

Mvh. Henrik.

henrik1

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal tage 5" øst eller 1 " vest skal du tage udgangspunkt i retningen stik syd, med parabolskålen opsat helt lodret pegende i en retning hvor der ikke skygges af bygninger eller bevoksning. Så sætte kanalen på en kanal som du har kort til - de fleste modtagere har så en styrkemåler indbygget så man kan se hvor stærkt signalet er.

Antennens retning er meget afhængig af hvor du bor og hvilken sender du vil modtage fra.

Mvh.

René

Hvis du kigger på f.eks.
www.antennelageret.dk
og
www.amel.dk
kan du evt. sammenligne de antenner du har, og finde ud af, hvilke kanaler de er beregnet til.

Sverige 1,2, og TV4 modtages på samme UHF-antenne. Kræver nok også en forstærker, hvor du bor.

DR1 modtager du vel fra Næstvedsenderen?
DR2 sender med vertikal polarisation, dvs. "pindene" på antennen skal i modsætning til de andre antenner sidde lodret. Jeg er ikke klar over, hvilken af senderne du får det bedste signal fra i dit område.
TV2 kunne man ihvertfald tidligere, på Midt-vestsjælland fint modtage med passende UHF-antenne både fra Hove og fra Tommerup.

En lokal radio/antenneforretning kender de nøjagtige kanaler i dit område.
Samt hvilke sendere der modtages fra.
Samlefilteret på masten skal også passe til de anvendte antenner.

Din Sverigesantenne er nok den med mest gain. (flest elementer)
Prøv at dreje den rundt og se, hvad der dukker op.

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis