Lige kærv

Hej kloge folk..... jeg skal skrue om 500 skruer i loftet ud. De er møggamle og med lige kærv....er der nogen, der har et godt trick?

Vh charlotte

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vigtigste er at skruetrækkeren passer i kærven. Sidder de fast så med firkantet eller sekskantet skaft så man kan sætte en svensknøgle på medens man presser på håndtaget. Ofte kan det være en fordel at spænde skruen en anelse for at løsne den. Derefter skrues den ud.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Brug en skruemaskine med den kærv der passer perfekt og læg så noget vægt på når du skal skrue. Du bliver godt træt i armene med 500 skruer 😉

Jeg har haft ret dårlige erfaringer med at skrue skruer med lige kærv ud med skruemaskine, bitten smutter meget nemt ud og man kommer nemt til at ødelægge kærven. Det er vigtigt at du har en skruemaskine der kan køre langsomt så du kan styre den i starten. 

Når det drejer sig om så mange ville jeg satse på at monterer en form for bøsning/rør uden på Bits'en således at Bits'en ikke ryger ud til siden, når man skruer skruen ud.

Har tidligere brugt samme kneb hvor jeg skulle skrue envejs skruer i.

Annonce

Skal loftet bevares? hvis ikke, så evt et koben til at rive hele loftbeklædning ned og skruer ud.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

...eller skær de skruer der måtte sidde tilbage af med en vinkelsliber.


Hey....mange gode råd og ja, loftet skal bevares, men jeg prøvede igen i dag og fik faktisk ret nemt nogle skruer ud! Problemet er at skaffe bits med lige kærv😱

Jeg plejer at file skruetrækker og bits så de står med skarpe kanter der passer perfekt til lige kærv - så er det ingen sag at skrue gamle skruer ud. En syl til at fjerne snask i skuernes kærv speeder processen op.

Du kan ikke regne med hverken skruetrækker eller bits står med helt skarpe kanter selv om de er spritnye, så filen er din ven. 500 skruer er ingen sag når værktøjet passer.

Bits med lige kærv kan du få hos Stark.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis