Gammel 60'er stophane til koldt vand utæt - tips?

Hej,

Lige efter min vandmåler har jeg sådan en gammel original stophane (jeg vedhæfter billede)


Den er begyndt at dryppe ganske lidt lige omkring den lille sekskantede møtrik (der hvor der er helt hvidt af kalk). Jeg har tætnet møtrikken ad to omgange nu, hvilket har holdt den tæt i et par dage, men den bliver ved med at blive utæt igen.

Jeg har heldigvis ikke brug for hanen - lige før vandmåleren er der en stor, ny kuglehane.

Jeg tænker på at skrue håndtaget og dens flanche af (firkantet "møtrik"), og blot sætte en simpel 3/4" prop i T-stykket, tætnet med pakgarn og salve - lyder det som en god idé? Mon der er plads? Eller kan man købe en nye hane med pakninger?

Jeg er bange for at udskifte hele hanen med et rør, da man så skal rykke og flå i det gamle originale vandrør, der går videre ned i gulvet.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du har spændt den lille 6-kantede omløber det til du kan, og den stadig drypper, er der nok ikke så meget at gøre.

Hvis du vil prøve lidt fusk, kan du skrue omløberen helt ud, og sno så meget pakgarn omkring, så omløberen lige kan få fat, og skru den så i bund

Som jeg husker er det fingevind, så du kan ikke erstatte hanedelen med en prop.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis