Vandfast krydsfinér / spånplader

Jeg har hørt, at man er gået væk fra at bruge vandfast krydsfinér til gulve i vådrum, istedet bruge man spånplader, da disse hurtigere vil melde en eventuel utæthed end krydsfinéren, hvor man først opdager fejlen for sent. :?

Er der nogen, som ved noget mere om dette, og om det i det hele taget er rigtigt :?:
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har selv undersøgt muligheder meget vedrørende pladeløsninger i vådrum.

Der er jo også disse muligheder:

http://www.litexdanmark.dk

eller en Knauf type GF Gipsfiberplade.
Hej

Det er min fornemmelse at netop dette med spånplade i vådrum er noget der er meget delte meninger om.
Min autoriserede vinylsvejer rådede mig til at bruge alm gulvspånplader i vores badeværelse, inden pålægning af vinyl. Det gamle gulv var også af spånplader og minimalt utæt og som Morten skriver var det helt tydeligt at se.
Manden virkede absolut kompetent og hele badeværelset blev efterfølgende udtaget i en stikprøve til nærmere kontrol ved GVK (Gulvbranchens vådrumskontrol) og "bestod" uden anmærkninger. Ok teknisk set kunne de ikke vide hvad underlaget var.

mvh Anders
Hej

Uanset om man bruger spån- eller krydsfinerplader som undergulv i vådrum skal de være MK godkendte, og pladerne skal være tydeligt mærkede med dette.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis