Jordforbindelse på Grohe Minta (touch)

Hej Alle


VVS'eren har i dag installeret et Grohe Minta armatur med touch, men ifølge installationsvejledningen skal det kobles på jord. I vejledningen er det koblet på siden af vasken, men vores sådan en støbt håndvask (ved hellere ikke om det vil virke, da vandet kommer i pex)

Hvordan får jeg koblet jord på armaturet? Der sidder et stik bag opvaskemaskinen, hvor der er jord - kan jeg benytte det på en måde?


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke beskyttelseslederen i din el-installation der refereres til i manualen. 

Har din vvs'er leveret vandhanen? du skriver den er installeret, men virker den ikke? 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skulle finde billedet i den danske installationsguide, men jeg tror at jeg har fundet løsning i installationguiden til US marked - den er her, http://downloads.grohe.com/files/us/pdf/Minta_Touch_installation.pdf 

step 12 beskriver hvordan den tilsluttes vasken hvis den er af metal, men i mit tilfælde springer jeg til step 16. Vores opvaskemaskine er jordet, så der kan den skrues fast på. 

Jo, VVS'eren havde installeret armaturet, men ikke tilsluttet jord og sat batteri i.


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis