Har fjernet lampe i loft - hvordan dækkes hullet til?

Hej

Jeg har fjernet en lampe i min garage, som jeg ikke ville have mere. Mu hænger ledningen ud af hullet i loftet. Hvad gør jeg herfra? Jeg tænker at proppe ledningen og skrue et dæksel på?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis ledningen kommer ud af et hul i loftet, køber du en udløbsroset til at dække hullet. For at holde styr på ledningerne, monterer du dem i klemmerne.



fase

Hullet i midten er til at trække en ledning igennem. Rosetten er beregnet til at hænge en lampe op i. Så vidt jeg husker, følger der en prop med til at lukke hullet.


fase

Lampen er den midterste i en række af tre lamper hvor jeg vil beholde de to sidste. Skal jeg så samle ledningen i en samlemuffe og sætte rosetten på bagefter?

Annonce

Nej der er klemmer i rosetten.


fase

Hvis der er en dåse i loftet kan denne passe: 

https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-lampeudtag/p/lk-fuga-blaenddaeksel-o76

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har ikke nogen dåse i loftet. Jeg har købt en 3 polet udløbsroset. Er det den rigtige eller burde jeg have købe en 5 polet?

Der stikker 2 ledninger ud fra hullet, med hver en rød og blå ledning, henholdsvis fra lampe nr. 1 og til lampe nr. 3. Dvs. to blå og to røde ledninger. Jorden kan jeg se er klippet af. Hvordan skal jeg montere dem i rosetten?


En 3 polet roset er udmærket, når der kun er 2 røde og 2 blå ledninger. De røde forbindes sammen i klemmen M1, og de blå forbindes sammen N eller 0. Sådan var de formentlig forbundet, inden lampen blev taget ned. 


fase

Fint. Tak for hjælpen.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis