Punktfundamenter tæt på vandfaskine

Hej med jer,

Jeg har lavet en vinterstue på punktfundamenter. Imellem de 2 bærende ø30 punktfundamenter er der en vandfaskine som dræner ca. 100 kvm. tag. Der er ca. 75 cm. fra faskinen til de bærende punktfundamenter. Faskinen er plastikkasser som er gravet ca. 100 cm. ned så ca. sammen niveau som punktfundamenterne. Vandet kommer ind i faskinen i den modsatte ende af, hvor fundamenterne er. 

Jeg havde ingen bekymringer selvom punktfundamenterne stod tæt på faskinen, da jeg gravede ned for at støbe til punktfundamenterne. Jorden var ikke super våd og der stod heller ikke vand i hullerne da jeg skulle støbe. 

Mit spørgsmål er, om fundamenter kan begynde at synke med tiden fordi der siver vand ned tæt på eller har det ikke noget at sige? Jorden er ret sandet og fundamenter står på bærende lag.

Har lavet vedhæftet tegning.

MVH

Rulle  


Det er altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse - undtagen når du har støbt. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville flytte den faskine. I lyset af den tiltagende mængde regn her i landet....


 

... du spurgte.


 

Ja - og tak for svaret :-) jeg prøver at argumenter. Det er nemlig en større aktion at flytte det så vil gerne være sikker. 


Det er altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse - undtagen når du har støbt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis