Gram køleskab køler ikke. hvad kan man gøre?

Et 15-20 årig gammelt Gram køle-fryseskab køler ikke. Fryseren virker tilsyneladende og kompresseren kører. Ud fra hvad jeg læser på https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/104721/s/gram-koeleskab-koerer-men-koeler-ikke er der nok tale om at kølemiddel mangler. Hvad kan man gøre i dette tilfælde?

Jeg kan ikke umiddelbart se at det er nemt selv at gøre noget. Kan det betale sig at få en kølemontør til at se på det? Jeg ser at tilsvarende køle-fryse er sat til omkring 3000 kroner exclusiv levering.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vil ikke kunne betale sig at reparere det gamle, når der mangler væske er der jo en utæthed et sted.


Vi prøver igen, i morgen --

Er det et køle/fryseskab med en termostat i køleafdelingen? Hvis det er det, så er det samme kompressor til begge afdelinger. Så hvis fryseren virker så er det ikke kølemiddel som mangler. Men prøv at måle temp i frostafd. den er jo kold meget længere selvom den ikke er -18. Der gik mange dage før jeg opdagede at vores fryser var stoppet. Hvis det er kølemiddel som mangler så tror jeg ikke at det kan svare sig at få det ordnet.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg synes ikke jeg kan se nogen termostat i køleafdelingen. Der er kun én kompressor. Jeg har indtryk af at fryseren virker godt. Temperaturen i køleskabet har været omkring 20 grader. Jeg har fjernet isen (afrimet) fra fryseren.

Jeg ved ikke hvad "vores fryser var stoppet" (tilstoppet eller ikke kørende). Det eneste hul der er, er et udløb fra køleren og ned til en bakke oven på kompressoren.


På bagepladen i kølerummet, går et tyndt rør ud til en lille bitte boks. Det er termostaten. Den er sikkert gået. Montør+kørsel+dele nok 1200,-


 

Med den alder er der flere dele, der slidte, så en reparation vil ikke kunne betale sig. Så køb et nyt.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis