Garage 30 m2

Hej alle

Har brug for jeres input her. 

Har igennem 3byggetilbud fået tilbagemelding på et tilbud som jeg synes er helt skudt ved siden af, men ville høre jeres mening.

Jeg har en træ garage på cirka 30m2. Den er komplet ubrugelig, faldefærdig, rådden osv.. Den er fra 1970.

Jeg vil have revet den ned og opført en ny garage lavet i gasbeton. Det billigste tag man kan få. Og isolering

En dør i siden, et vindue. En port. 

Hans tilbud lyder på 458K...

Hvis jeg selv river det gamle ned, glemmer porten og uden isolering kan jeg spare omkring 50k siger han.

Mit er med Gasbeton!! Jeg har læst flere steder at folk for opført garager fuldt opmuret for mellem 250-350k???

jeg har desværre slet Ikke i nærheden af de penge. 

Hvad siger i? Hvad er rimeligt og realistisk..


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

458K er mindst 250K for meget efter min mening ...

Prøv at droppe de der tilbudsportaler og kontakt en lokal murermester.

500.000 kr for en garage? Shit det må koster mange, mange og atter mange millioner for den håndværker at bygge et helt hus... 


Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

jeg byggede for et par år siden en garage i træ på 50m2  støbt grund, med isolering i gulv,

isoleret overalt, tre vinduer ,en dør, og en elektrisk ledhejseport , materialepris ca.

85000


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tak for inputs indtil videre. 

Jeg tager kontakt til lokale murer.  Der er desværre ikke rigtig noget af det jeg kan lave selv, jo male og indrette :-)

Den originale fundament er stadig brugbar. 

Ved ikke om det skal være leca eller gasbeton? Syntes bare det var billigst med gas.. 

vi skal jo ikke have madvarer derude men en meget kold vinter vil jeg hellere ikke stå og skrabe is inde i garagen. Er der en mellemting?

Hvorfor overvejer du ikke en træløsning?

Har du fundament og brugbar bund er det stort set at lægge en rem på fundamentet, rejse stolper for hver 60 cm og en rem på toppen.. De to langsider skal så bære spærene, kan være med ensidig rejsning som du har nu eller alm saddeltags spær.

Udvendigt sætter du en vindspærre, pap eller plade og klemlister hvorpå du opsætter en beklædning (alt fra sporplader til klink eller 1 på 2 i træ eller komposit material. Eller billigst og træls en stålplade.

Isolerer mellem stolperne og inders skruer du OSB plader op som en solid indervæg. Denne lakerer du med skibslak, med rulle... Og loftet kan fx være troldtekt plader med isolering over. Taget laves med stålplader, eternit, tagpap eller lignende. En port et par vinduer og en dør skal der vel også i.. Tagrender monteres.. Vupti så er den klaret....


Ja jeg ved den er forenklet lidt.. men hoved principperne er der jo så du ikke skal mure, hvis det er her problemet ligger... 


MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også