Så kom regnen, 60-70 mm på en time.
Noget af vandet kom desværre også ind, ved den øverste ende af en plasttaghætte. Taget er betontagsten.
Der er ingen utætte tagsten at se.
Kan det være fordi der ligger mos og skidt lige bag taghætten, og det forhindrer det vand der løber ned ad taget, i at løbe ud til siderne, og videre ned.
I stedet løber det så op mellem hættens flade og tagsten, dvs. det der kommer til at stå 1-2 cm vand bag taghætten, og så løber det ind under tagstenen, og til sidst ind?
Vandet kommer ind ved den gule pil på billedet. På det andet billede, der er zoomet lidt ud, ser det ud til at der er revner, men det er bare spindelvæv og snask, som er tørret væk på første billede.
Hvad gør man ved sådan noget? - ud over at gøre rent bag taghætten på ydersiden.
Det bedste ville være, hvis man kunne gøre noget indefra... måske fuge, da jeg dårligt har mulighed for at komme på taget for tiden.
Det skete også for ca. 3 år siden, der var jeg på taget og fjerne noget snask, men det var ikke fordi der var ret meget, så om det hjalp ved jeg ikke. Det er dog ikke sket siden, i hvert fald ikke hvor jeg har været hjemme.