Min nye luftkøler bruger næsten ikke vand ?

Ved godt det ikke er om varme, men efter som der ikke er en kategori om køling tænkte jeg at dette var nærmest ;)

Jeg har lige købt sådan en "luft køler" sådan en billig en til 130 kr, som sådan set bare blæser luft forbi nogle "lameller", som er fugtet af vand man heller på.

Billigt og simpelt princip, som dog ikke hjælper ret meget andet end hvis man selv er lige foran den.

Det mærkelige er at der i brugsanvisningen står at en tankfuld vand rækker til ca 8 timers drift. Nu er der gået 8 timer ved fuld "knald".

Men der mangler under 10% af vandet i vandtanken. Hvad kan der mon være galt ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du er blevet fuppet med noget billigt lort.

Nåeee jeg fandt nu løsningen, der siddet en ventil i vandbeholderen som skal ramme en "tap" når man sætter den i. Lidt lige som på en cykelhjul ;)

Ved da godt det er noget forholdsvist billigt "bras" Men skal jeg hælde isvand på den et par gange i døgnet for at køle bare 5 grader bare lige her hvor jeg sidder, så er jeg godt tilfreds ;). 

Er godt klar over at sådan en dims ikke kan køle et helt rum men den giver da en køligere brise når man sidder lige foran, i forhold til en traditionel ventilator, som bare blæser varm luft i hovedet på en ;)

PS god ide at bruge ISvand, så koldt at det kun akkurat er flydende endnu, - men det siger vel sig selv ;)

Formentlig er der jo kun et par uger til det er efterår, hvis jeg kender den danske sommer ret, så ville ikke ud og investere i noget dyrt decideret Aircondition for et par ugers brug ;)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis