Hjælp til kgk t-6500-2 kompressor

Hej


Står med denne kompressor som starter fint osv men synes den køre varm og slår varmesikring i afbryder knappen..? 


Den kørte fint hos en kammerat og efter den kom her hjem starter den op køre nogen tid for derefter at slukke i kontakten. Er det pga forkerte faser eller olie hmm

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du skriver forkerte faser. Kører kompressoren den rigtige vej. Olien har du vel styr på. Hvilken afbryder sidder der foran, og hvor meget strøm bruger motoren?


fase

Den har nok olie ja har styr på det hehe ja det er denne model men tænkte det kunne være fejl i mit kraft stik men ved ikke motor kære den rigtige vej og starter også men slår fra efter 2 til 3 min og virker varm

Hvor højt er trykket lige inden kompressoren stopper. Vi vil også gerne have et billede af afbryderen uden låg, så vi kan se indstillingen.


fase

Den når op på omkring 4 bar og så kan jeg starte den igen kort efter hvordan så kun laver en halv evt 

Annonce

Sidder motorværnet på kompressoren? Har du noget at måle spænding med? så du kan måle, hvor mange volt der er mellem ledningerne i kablet. Der skal være ca. 400V mellem ledningerne to og to. Kan du se, hvad termorelæet er stillet på. Din beskrivelse tyder på overbelastning. Du kunne prøve at tage remmen af og se om motoren så køre OK.


fase

Tjek nu lige om kompressoren kører den rigtige vej - det har ret stor betydning af hensyn til afkøling af kompressoren. Kører kompressoren den forkerte vej, skal der byttes rundt på 2 faser, enten i dit kraftstik, eller i hanstikket på tilslutningsledningen til kompressoren.


Søren O
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis