Hjælp til kgk t-6500-2 kompressor

Hej


Står med denne kompressor som starter fint osv men synes den køre varm og slår varmesikring i afbryder knappen..? 


Den kørte fint hos en kammerat og efter den kom her hjem starter den op køre nogen tid for derefter at slukke i kontakten. Er det pga forkerte faser eller olie hmm

Hej Står med denne kompressor som starter fint... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har nu konstateret der kun kommer strøm ind i 2 (sort blå brun mangler) af de tre faser på dette billede så tænker det med må være kraft stikket i væggen der galt

Hvis der mangler en fase, vil en trefaset motor ikke starte uden hjælp. Så kontrol af sikringer. Hvad er fabrikatet på dit motorværn? Jeg har endnu til gode at se et håndbetjent motorværn med åbent bimetal.


fase
S. Fabrin skrev den 30-07-2019 12:37:09

Hvis der mangler en fase, vil en trefaset motor ikke starte uden hjælp. Så kontrol af sikringer. Hvad er fabrikatet på dit motorværn? Jeg har endnu til gode at se et håndbetjent motorværn med åbent bimetal.


Kan bare ikke måle på den ene fase men den starter fint op men slår som sagt fra efter nogle minutter 

Takker alle for respons osv det var en fase der ikke var ok hehe nu skal jeg have fat i en ny overtryk ventil da den ikke er tæt/lukker luft ud fra omkring 6 bar selvom det er en 10 barss

Ofte kan en overtryksventil justeres, kan ikke rigtig se om du har denne mulighed.



Vi prøver igen, i morgen --

Nu er du vel sikker på at manometret viser rigtigt?


Søren O
Søren O skrev den 30-07-2019 20:38:14

Nu er du vel sikker på at manometret viser rigtigt?

 Ja er jeg ret sikker på og kompressor slår heller ikke fra

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis