Problemer med lugtende toilet

Hej jeg har et lugteproblem med mit toilet.

Hele badeværelset er blevet udskiftet inklusiv vandlåse, afløb, vandlås og det hele.

Rækkehuset stod tomt i godt 10 måneder under pga. renovering.

Nu lugter der rigtig fælt efter man ikke har brugt toilettet i en halv dag eller lign.

Primært er det toilettet på 1. sal der lugter. 

Toilettet i stuen påstår min bedre halvdel også lugter i ny og næ, men jeg kan intet lugte der, har dog erfaret at der kommer noget sort grums i vandet når det ikke bliver brugt i noget tid.

Nogen der kan svare på hvad der er galt?

Har fået at vide, det kan være kloakken, men så burde toilettet i stuen vel også have et  lugteproblem?

Råd modtages meget gerne.


15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der gulvafløb (eller andre afløb), som ikke bliver brugt? Det kan være vandet i vandlåsen, der er fordampet.

Det troedw jwg også i starten. Men har boet her i nogle måneder nu og det er tydeligt at det er toilettet der lugter. Skylder man ud foravinder ligten og kommee førat igen 3-9 timee efter.så det er helt klart toilettet.

Måske en utæthed, hvor det er tilsluttet afløbet ?

Også når det forekommer fra beggw toiletter?

Tabs skrev den 29-07-2019 17:26:43

Også når det forekommer fra beggw toiletter?

 Nej, det kan jeg da godt se, at det lyder usandsynligt.

Annonce

Det kunne lyde som om at vakuummet fra et skyl på toilet 1. sal suger vand fra vandlåsen i toilettet eller anden vandlås i samme toilet/badeværelser.

Prøv at markere vandstanden og hold øje med det efter skyl.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er faldstammen ført til tagudluftning ?

Hvis ikke sker der mærkelige ting pga. undertryk når et af toiletterne bruges



 

@christian ok det vil jeg prøve, hvis den falder hvad er så problemet?


@bjarne det ved jeg ikke noget om desværre. Har læst at hvis der er tilstoppet så vil man kunne høre det i øvrige afløb nå4 man skylder ud. Det sker ikke her.



Altså når du skyller ud i toilettet skal du forestille dig at det udskyllede (papir og vand) i faldstammen falder som en prop og laver undertryk ovenover det udskyllede. Dvs noget af vandet i dine vandlåse vil blive suget ud i faldstammen pga denne prop som skaber vakuumet. 

For at undgå dette monterer man en vakuumventil ovenover det øverste toilet. Det kan din kloakmester hjælpe dig med.

Hvis det lugter så meget, så burde du kunne lugte kloaklugten tydeligt derfra hvor kloakluften kommer fra. Der er man ikke i tvivl. Dvs hvis det er vandlåsen i dit toilet burde du kunne stikke snuden i skålen og meget tydeligt lugte og måske endda mærke kloakluften ved din næse. Eller hvis det er ved et gulvafløb med vandlås, så det samme. 

Dette er bare én mulighed.

Der kan da også være overtryk i din kloak, og det løser man med en udluftning fra din faldstamme ud gennem taget. Men for at tjekke dette kan du løfte dækslet på din gennemløbsbrønd ved skel (for at lette trykket) og holde øje med om det lugter i tiden derefter. Hvis der er overtryk vil du ikke kunne se at vandet mangler i nogle vandlåse, men du bør kunne se det bobler pga overtryk og luft fra kloak.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der er sommervarmt og derfor bemærker man det let og samlinger bliver utætte, jeg er 98% sikker på, at der hvor at toiletterne er sat i faldstammen, der er der opstået en ganske lille utæthed hvor der trækkes kloakluft op.

Læg en lufttæt silicone fuge rundt om samlingen hvor at toilettet går ned i faldstammen og vupti så er dit problem med 98 % sikkerhed løst. 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis