Hylder i reol der hænger

I min stue er der en væg-til-væg-reol bygget af en snedker. Jeg tror, hylderne er lavet i mdf-plader, der er ca 1,5 cm tykke. Hver hylde er ca 80 cm lang. Og det er desværre for langt i forhold til at hylderne skal kunne bære lidt vægt uden at hænge på midten :-(. For som det er nu, ser det ret sølle ud med hængende hylder på trods af, at jeg kun har stillet bøger i siderne og undladt at sætte bøger på midten af hylderne. Så mit spørgsmål er nu, hvilken løsning på problemet, der vil være pænest? Det nemmeste ville vel være at gøre hylderne kortere (halvere længden), men hvis jeg gerne vil bevare hyldernes længde på 80 cm, hvad bør jeg så gøre? På nedenstående billede kan man se et lille udsnit af reolen. Det er svært at se, at hylderne hænger, men det er tydeligt, når man ser reolen i sin helhed.


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mdf er uegnet til hylder med mindre der limes laminat eller finer på til forstærkning. Rigtigt træ er meget bedre.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Har du en mulighed for at vende hylderne med undersiden opad, så kunne du prøve det. Når hylden så er kommet i facon igen, kunne du til en begyndelse skrue en liste på bagkanten, så designet bevares.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis